Alla inlägg under juni 2011

Av husligafrun - 20 juni 2011 18:15

Jaha så då åkte man på huvudvärk, kan bero på väder eller allt slit i helgen. Eller kanske en kombination av båda faktorerna. Det enda jag vet att det tog över tre timmar för en ipren att verka så att jag blev nästintill smärtfri och nu känner man sig smått rastlös. Vill göra nåt men är lite trött efter huvudvärken. Hade inte tänkt mig hushållsarbete det får vänta till imorgon. Jag klarar mig från det. Är bara en liten disk från våran middag och sen en tvättmaskin som måste tvättas.


Vi åt äggnudlar med räkor och cocosmjölk, paprika, lök, musslor och färsk ananas. Supergott var det.

Av husligafrun - 20 juni 2011 12:17

Är allmänt trött och seg idag. Har inte gjort många knop idag, men kan å andra sidan behöva lite semester efter helgens slit och släp. Och hör och häpna allt som vi hade med oss från far min fick plats i förrådet. Kommer att ha med oss fler saker om ett par veckor efter begravningen. Men jag är fullständigt övertygad om att det också kommer att få plats, för vi har lite prylar i förrådet som ska kasta och skänkas iväg. Så det känns skönt att inte behöva fylla hela lägenheten med arvegods. Inte för att jag tänkte ha det ståendes i förrådet för all framtid. Men med rätt ekonomi så vill vi flytta till större lägenhet och då får man plats med mer saker uppe.


Nu ska jag kolla mail och läsa lite bloggar och sen får jag väl ta ett litet krafttag här.

Av husligafrun - 19 juni 2011 22:55

Nu har vi precis kommit hem från en späckad weekend i min fars stad. Har varit fullt upp med bouppteckning och bodelning och allt som hör till. Har även träffat mina syskonbarn, vi gick ut på restaurang och åt och hade trevligt. Synd bara att dem bara hade 1,5 h att umgås sen skulle dem träffa sina flickvänner. Men det var mysigt att umgås ändå. Men oj vad dem hade vuxit när jag träffade dem sist var dem 12,5 år och nu var dem nästan 16 år. Dem var inga barn längre utan unga vuxna. 182 cm var ena och den andre var 187 cm. Kan ju säga att jag kände mig jättekort med mina ynka 161,5 cm :P


Nu ska vi sova här, gubben ska upp tidigt och jobba.

Av husligafrun - 10 juni 2011 11:47

Det har varit en kamp att leva dem här dagarna. Saknar pappa enormt och kan fortfarande inte fatta att han inte finns längre.

Lyckas knappt städa våran lilla lägenhet trots att jag är arbetslös igen och har hela dagarna på mig. Sover till 9-10 och sen tar det ett par timmar innan jag har aptit att äta och sen har dagen gått känns det som.


Men idag åt jag frukost kvart över nio. Har redan satt igång en tvättmaskin och läst lite. Tänkte jag skulle diska strax. Vill ha full ordning innan maken kommer hem för då blir jag ännu mer ofokuserad på mina göromål.


Begravningen blir 1 juli och om en vecka åker vi till min pappas stad igen för att fixa i hans lägenhet. Så katterna får ha kattvakt ganska mycket nu. Dem som är så bortskämda med att ha matte så mycket hemma.

Av husligafrun - 7 juni 2011 11:52

Nu har syrran och jag varit till begravningsbyrån och beställt pappas begravning. Datum är inte bestämt än, för vi vet inte när begravningsförrättaren kan och när lokalen är ledig som vi vill ha till minnesstunden efter begravningen.


Vi har i stort sett gjort dödsannonsen men vi måste vänta på datum innan vi kan skicka in den till tidningen.


Nu måste vi städa efter oss i pappas lägenhet och sen åta lunch och sen packa och efter det sätta oss i en bastubil och åka ca 30 mil hem. Ser inte fram emot den resan med min hals och min feber.


Har inte knappt ett enda kort i helgen så därför blir detta inlägg bildfritt för min bildbank är tom.



Av husligafrun - 6 juni 2011 16:42

Nu är min far död. Han dog imorse. Vi satt och vakade på sjukhuset mellan halv tre och halv åtta sen pallade inte min kropp mer eftersom jag är på väg att bli förkyld med ont i hals och feber. Så halv åtta åkte vi hem till pappas lägenhet och sov tre timmar. Sen ringde dem från sjukhuset och sa att han hade avlidit. Vad jag förbannade mig själv för att jag inte klarade av att vara vid hans sida när han dog. Men han somnade in fridfullt.


 

Blir en naturbild idag. Vet inte om jag lagt in den förut annars blir det en favorit i repris.

Av husligafrun - 3 juni 2011 22:14

Har varit lite tyst från mig på sistone. Beror delvis på att jag har slutat jobbet och har haft väldigt mycket att hinna ikapp där hemma. Har tvättat 11 maskiner denna vecka. När allt är tvättat och klart får jag veta att alla kläder på makens herrbetjänt är skitiga plus att hans arbetskläder behöver en omgång tvättning dem också. Men tro inte att han tog hem kläderna från jobbet, dem ligger fortfarande kvar i skåpet. Så det blir att bli efter med två maskiner innan nästa vecka ens har börjat.


Nu är vi i pappas stad igen. Kameran är laddad med ett bra batteri och kabeln till datorn är med :D. Så nu har jag suttit en HEL timme vid datorn och fört över bilder och lagt i mappar på datorn. Har även fört över bilder hit så att jag kan lägga in dem på bloggen.


Kan börja med en gammal kattbild som jag hittade i kameran, det är Kittys ungar från våren 2009.


 

Sven hette den vänstra kattungen minns dock inte namnet på högra.


Här kommer en bild på en Bäbis som väntar på mat...


 

Man kanske får en liten smakbit om man väntar tillräckligt länge :P

 -Snälla matte, bara en liten bit, jag lovar att vara en snäll katt då!


Här kommer lite naturbilder från pappas stad...


 

       

Nu måste jag spara några bilder till framtida bruk. Så kameran är tömd på bilder nu och ett nyladdat batteri så det är bara att komma ihåg kamera när man ska ut. Vi ska ut med pappa imorgon, han ville gå ner på stan(åka rullstol). Har vi ork så blir det att knäppa lite stadsbilder och äta mjukglass om pappa är på humör för det.

Nu ska vi börja göra oss färdiga för sängen här. Så att vi orkar med morgondagen.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards