Direktlänk till inlägg 8 september 2011

en mindre bra dag

Av husligafrun - 8 september 2011 22:03

Imorse kom snickaren från vårt bostadsbolag och gjorde tusen grejer i vår lägenhet så nu är den definitivt fräschare :)


På lunchen fick jag ett till jobbigt sms, värre innehåll igår men personen som skickade bad om ursäkt för det och inser vad x skapade för problem.


På eftermiddagen fick jag sällskap av J till kiosken för att köpa busskort här i vår nya stadsdel det kändes bra.

Drack en kopp kaffe med J också. Sen gick jag och gubben hem och skulle laga mat men fick jordens huvudvärk så det fick bli färdigmat från frysen istället. Men det går lika bra det, i nöd.


Efter maten gick gubben och jag och bokade tvättstugan till imorgon 18-21, känns inte som ett roligt söndagsnöje men har lite tvätt som jag vill bli av med.


Ett mindre roligt besked damp in hos mig nu på kvällen, en fin vän till mig behöver tid att läka och reparera sig från en jobbig tid så hon och hennes familj kommer att vara typ oanträffbar för en tid framöver och vi förstår deras behov även om det kan kännas tungt att stå på sidan om och inte kunna finnas till hands rent fysiskt så hoppas jag att dem vet att vi tänker på dem.

Känns jättetungt att veta att människor inte mår bra inombords.


Nu måste jag knoppa här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av husligafrun - 17 november 2011 18:18

Har haft fullt upp senaste dagarna. Så det får bli ett livstecken ifrån mig bara. Ska alldeles strax till möte på Rikets sal och sen mysa med mannen, när jag kommer hem ikväll. Imorgon är det storstädning och tvättning som står på agendan inklusive r...

Av husligafrun - 14 november 2011 21:05

Nu har det gått 5 månader sen pappa somnade in. I början så ville jag inte gå upp på morgonen för jag mådde bäst när jag sov och jag hade ingen energi till hemmet utan gjorde bara det allra nödvändigaste. Men nu i dagarna har jag känt att jag börjar ...

Av husligafrun - 14 november 2011 20:56

Bloggskapandet har väl inte riktigt infunnit sig på ett bra tag av en eller annan anledning. Men nu känner jag mig lite taggad för att skriva. Idag har varit en bra dag på dem flesta sätt. Imorse fixade vi till lite på våran uteplats och satte lite l...

Av husligafrun - 12 september 2011 15:03

Nu är helgen slut och mannen är på jobbet och jag har ju inte direkt semester heller. Klockan 9 imorse dammsög jag i stort sett hela lägenheten och efter det rensade jag en himla massa trattkantareller. Efter svamprensningen så blev jag inte arbe...

Av husligafrun - 9 september 2011 21:02

Idag har vi ätit världens godaste middag, det blev kött och pommes och kantareller och sås. :D Det som inte var så bra var att vi inte hade tid att äta klart för vi hade tvättstugan 18 men vi sprang ut och startade tvättmaskinerna sen fortsatte vi ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards